Producătorul suedez de automobile sport Koenigsegg a prezentat un alt vehicul spectaculos la Salonul Auto de la Geneva (online): Gemera, un glonț hibrid cu 1.700 CP și accelerație, care este de așteptat să coste 1,7 milioane de euro potrivit TopGear, care chiar rivalizează cu noul Tesla Roadster ar putea. În același timp, hipercarul ar trebui să ofere patru scaune pline și luxoase – iar cabina sa evocă amintiri izbitoare ale modelului 3 de la Tesla.
13 inci în loc de 15 inci ca Tesla
A fost observat pentru prima dată de blogul Teslarati, dar este de fapt greu de ratat: un ecran este atașat exact în mijlocul cabinei Gemera, care, ca și Modelul 3 (și spre deosebire de Modelul S și Modelul X), nu se integrează în tabloul de bord, dar este atașat în fața lui, ca în modelul 3 în format peisaj. În conformitate cu specificațiile Koenigsegg, totuși, acesta nu este de 15 centimetri ca în Tesla, ci de 13 inci.
Conceptul de operare pentru modelul 3, cu ecran tactil central și proeminent și aproape nicio butoană, după cum își amintește Teslarati, a fost criticat în multe cazuri înainte de începerea livrărilor ca fiind practic și chiar periculos. Cumpărătorii adevărați s-ar fi obișnuit repede și s-au arătat entuziasmați de asta; cel mai recent, Tesla a început, de asemenea, să îmbunătățească semnificativ controlul vocal.
Fondatorul însuși are un Model 3
Koenigsegg ar trebui să își bazeze funcționarea supercarului său scump cu un total de patru motoare (unul electric pentru fiecare roată din spate, unul pentru axa față și un motor cu 3 cilindri cu combustie de 600 CP, numit și Tiny Friendly Giant, tot pentru puntea față) pe modelul Tesla relativ simplu 3 Fondatorul Christian von Koenigsegg nu contestă: conduce el însuși mașina electrică și, potrivit Teslarati, a declarat-o ca fiind cea mai bună mașină normală de zi cu zi. Și, de aceea, Koenigsegg ar trebui, așadar, să petreacă ceva timp în acest Tesla, blogul speculează, el ar trebui să-și cunoască bine funcționarea și să-l fi găsit bun.
Cu toate acestea, nu există o replică directă a conceptului de operare și informații în modelul 3 din Gemera. De fapt, în mijlocul câmpului vizual al șoferului, în spatele volanului, există încă un ecran mai mic, aparent pentru date esențiale precum viteza. Lipsa unui astfel de afișaj adițional central se menține uneori la modelul 3. Cu toate acestea, chiar și asta s-ar putea schimba curând: La începutul lunii februarie, a fost cunoscută o cerere de brevet de la Tesla pentru un volan cu ecran tactil, cu feedback haptic și afișaje.