În paralel cu cifrele sale de afaceri pentru al patrulea trimestru al anului 2020, Tesla a anunțat o revizuire a celor două mașini electrice premium, Model S și Model X, și și-a schimbat configuratorul în SUA. Schimbările externe sunt clare la prima vedere și corespund cu modelul S la ceea ce observatorii observaseră deja în ultimele zile cu un vehicul de testare lângă fabrica de la Fremont. În interior, cele două Tesla superioare primesc un ecran în format peisaj, ca în Modelul 3 și Modelul Y, și un volan pătrat, așa cum s-a văzut deja în prototipurile pentru Tesla Cybertruck și Roadster.
Al treilea ecran pentru a doua serie Tesla
Nou pentru Modelul S și Modelul X este un al treilea ecran pentru pasagerii din al doilea rând. Un nou computer media pare, de asemenea, utilizat pentru infotainment, deoarece Tesla scrie până la zece teraflopuri de putere de calcul pe secundă, ceea ce corespunde celor mai recente console de jocuri. Nu există pârghii în spatele volanului, care acum este cunoscut sub numele de „jug” (arc sau claxon) din cauza formei sale nu mai rotunde – deci, la fel ca Tesla mai mic, tot controlul se face printr-un ecran și două roți de rulare pe jug. Ca a treia opțiune de culoare, acum există din nou bej pentru scaune și garnituri, pe lângă alb-negru.
Odată cu reîmprospătarea, Tesla schimbă și numele modelelor. Modelul S și Modelul X Long Rangesunt încă disponibile, dar în loc de versiunea de performanță, exista Plaid si Plaid+ la Modelul S si Plaid doar la modelul X. În loc de două motoare, acum au trei cu un total de 1020 CP, potrivit Tesla. Tesla Model S Plaid ar trebui să accelereze la 100 de kilometri pe oră în 2,1 secunde, iar Model X în 2,6 secunde. Modelul S Plaid+ ajunge sub 2,1 secunde la 100, 320 km/h si o autonomie remarcabila de peste 840km
După cum a anunțat și Tesla, modulele și pachetele de baterii pentru modelele S și Model X au fost complet reproiectate. În plus, cele două mașini electrice au primit o pompă de căldură economică, așa cum a fost introdus cu modelul Y. Cu toate acestea, în conferința telefonică cu privire la modelele Tesla, CEO-ul Elon Musk a spus că Modelul S și Modelul X vor rămâne inițial cu vechiul format de celule 18650, care altfel fusese îmbunătățit. Aceasta va fi acolo încă câțiva ani.
Anunțul Model S Plaid devine Plaid +
Tesla a anunțat data de livrare pentru modelele S și modelul X în Germania la sfârșitul miercuri seara, septembrie 2021 (ulterior informațiile nu au fost temporar disponibile, iar linkurile către modele au dispărut de pe pagina principală) Pentru Model S, există și versiunea Plaid +, care costă 139.900 de euro și nu se așteaptă să vină până la sfârșitul anului 2021. Acesta este probabil modelul anunțat la Ziua Bateriei în septembrie 2020 (la acel moment fără adăugarea plusului în spatele Plaid). Potrivit Tesla, are peste 1.100 de cai putere și o autonomie de peste 840 de kilometri.
Ce iese foarte tare in evidenta este renuntarea la manatele din spatele volanului si trecerea multor comenzi pe volan ceea ce este foarte interesant de testat.