Devine jenant – dacă nu pentru Tesla, atunci cel puțin pentru șoferii celor mai recente mașini electrice din Europa. Pentru că software-ul de pilot automat pentru continent se pare că nu a fost dezvoltat suficient în timp ce trecerea la „ viziune” începută în SUA ajunge și pe celelalte piețe. Tesla Model Y Performance de la Gigafactory germană este, de asemenea, livrat fără senzor radar
În videoclipul său din această sâmbătă, norvegianul conduce, așa cum face de obicei, prin țara natală cu o mașină electrică, în acest caz cu un Model Y Performance din fabrica din Grünheide, de lângă Berlin. Indată ce Nyland salută, el dezvăluie că acum accentul se va concentra pe „cât de mult enervează Tesla Vision”. Acesta este ceea ce compania numește acum singurul său sistem de pilot automat bazat pe cameră. Potrivit CEO-ului Elon Musk, radarul a fost desființat deoarece nu a furnizat o calitate mai bună a datelor în general în combinație cu camerele foto.
În SUA, senzorii radar vor fi omisi mai întâi din noile modele 3 și model Y din primăvara anului 2021. Rezultatul au fost plângerile crescute cu privire la fenomenul cunoscut sub numele de frânare fantomă sub controlul pilotului automat. În Europa, Tesla-urile fără radar au fost livrate abia recent, dar conform lui Nyland, Modelul Y, care este produs în Germania, este unul dintre ele. Un proprietar german de Tesla arătase deja o problemă cu asta la mijlocul lunii iunie: dacă activați sistemul „vision” , acesta pornește automat detectarea ploii pentru ștergătoarele de parbriz, care este uneori exagerat de zel. Rezultatul este apoi „doar ștergerea” în ciuda unui geam uscat și în mare parte curat.