Șasiul mașinii sport Elise de la producătorul de atunci pur britanic Lotus a oferit odată baza primului Tesla Roadster, iar între timp, pe mâinile chineze la Geely Group, compania a lansat prima sa mașină electrică. Era încă o hipermașină exotică la prețuri de șapte cifre, dar acum Lotus vrea să devină mai electric: cu „hyper-SUV” Eletre, care urmează să fie produs și în China pentru Europa din 2023.
Mașină electrică plată în format SUV
Lotus, cunoscut anterior pentru mașinile sport mici și ușoare, vrea să intre în această clasă populară cu Eletre. Se spune că mașina electrică prezentată marți are o lungime bună de cinci metri și este denumită primul hiper SUV electric. Lotus explică acest neologism prin relația aerodinamică cu Evija și relația emoțională cu cea mai recentă mașină sport cu motor cu combustie, Emira.
De fapt, Lotus Eletre arată neobișnuit de plat atât din față, cât și din lateral pentru un SUV
Cu toate acestea, Lotus rămâne fidel imaginii sale sportive în măsura în care Eletre urmează să devină membru al „Clubului de două secunde”. Aceasta înseamnă o accelerație de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3 secunde.
Lotus Eletre la un preț aproape de Tesla
Lotus nu a specificat un preț marți, dar conform rapoartelor, sume bune de 100.000 de euro sau dolari au fost șoptite participanților la conferințe de presă. Este aproximativ la egalitate cu Tesla Model S sau Model X și cu cel puțin un loc mai puțin decât mașina hiper-electrică Evija. Interiorul este opulent pentru un Lotus, cu suprafețe tapițate și multă. Producția este programată să înceapă la sfârșitul anului 2022 într-o nouă fabrică din China, cu livrări acolo și în Europa începând din 2023.