Potrivit unui studiu, fabricile de baterii din Europa cu o capacitate de producție anuală de 106 gigawați oră ar trebui să intre în funcțiune până la sfârșitul acestui an. Pe de o parte, aceasta este o sumă enormă dacă luați în considerare că Tesla Gigafactory cu Panasonic, care acum produce aproximativ 40 gigawați oră pe an, a produs între timp mai multe celule baterii decât toți ceilalți producători din întreaga lume. Pe de altă parte, este doar începutul, pentru că până în 2030 este planificată o capacitate europeană de 790 gigawați pe an iar Tesla vrea să producă mai mult în Gigafactory din Grünheide, lângă Berlin, decât orice altă fabrică.
Până la sfârșitul anului 2022, ar trebui să existe șapte fabrici active de baterii litiu-ion în funcțiune în Europa, cea mai mare de la LG Chem din Polonia, cu 32 gigawați oră. Samsung SDI plănuiește o fabrică de baterii în Ungaria cu 20 de gigawați pe an, iar prima companie de pornire Northvolt din Suedia cu 16 gigawați ar trebui să producă deja primele baterii până la sfârșitul anului 2021.
În aplicațiile pentru producția de baterii pe site-ul Gigafactory din Grünheide, Tesla a specificat o capacitate anuală de 50 gigawați oră. Potrivit zvonurilor, este planificată utilizarea celor 4680 de celule din acesta pentru Modelul Y, care va fi produs în aceeași locație, din al treilea sau al patrulea trimestru al acestui an. Benchmark nu se așteaptă ca producția de baterii să înceapă oficial până în 2023, dar o vede în creștere la 75 gigawați pe an până în 2026.
Baterii pentru 14 milioane de mașini electrice în 2030
Conform analizei cercetătorilor de piață, asta ar face deja fabrica Tesla una dintre cele mai mari din Europa, iar până în 2030 ar trebui să o depășească și pe cea a CATL cu 125 gigawați pe an, pentru care sunt planificați 80 gigawați pe an la Erfurt.