Musk promite realizarea iminentă a condusului pe pilot automat cel puțin încă din decembrie 2015 în diferite formulări, potrivit unei compilații a unui client nemulțumit în acest sens. La acea vreme, CEO-ul Tesla a vorbit într-un interviu de autonomie completă în aproximativ doi ani.
Dar 2019 ca și 2020, fără ca sistemul de pilot automat al Tesla să se apropie mai mult de acest obiectiv. În toamna anului 2020, un test beta a început cu o versiune fundamental reprogramată a acestuia numită FSD, care a stârnit noi speranțe pentru un progres rapid – alături de noi declarații în această direcție din partea lui Musk.
„Se pare destul de probabil că asta va fi anul viitor”, a fost răspunsul lui Musk când a fost întrebat.
Șeful Tesla și-a justificat noua predicție cu progresul înregistrat în actualul test beta al software-ului FSD, care a ajuns acum la versiunea 10.8. Comparativ cu versiunile anterioare, rata intervențiilor șoferului a scăzut dramatic, a spus Musk. Dacă continuați această tendință, până în 2022 probabilitatea unui accident cu software-ul va fi probabil sub cea a unui șofer uman. Potrivit lui Musk, înainte ca Tesla să caute aprobarea de reglementare pentru mai mult de un sistem de asistență, siguranța pilotului automat ar trebui să fie de două până la trei ori mai mare decât în cazul unui om la volan.
Înainte de aceasta, însă, este în așteptare o reprogramare fundamentală a sistemului. Cea mai recentă a fost odată cu începerea testului beta în octombrie anul trecut și la fel ca predecesorul său, Musk a spus acum și despre versiunile actuale FSD că au atins un maxim local. De data aceasta, software-ul autopilot va fi schimbat, astfel încât rețelele neuronale din el să facă singure o parte mult mai mare din muncă, a explicat șeful Tesla. El a subliniat în mod repetat importanța acestei schimbări dar care nu sună a concluzie rapidă. Musk a mai spus că este necesar cel puțin un senzor suplimentar pentru o autonomie adevărată: „Va trebui să luăm în considerare și audio”, a spus el.