Note de top pentru siguranța în caz de accident: Tesla Model Y primește cel mai mare rating de la un institut din SUA

Tesla Model Y a fost inclus în lista acelor vehicule care s-au dovedit a fi deosebit de sigure în testele efectuate de Institutul IIHS al SUA. Pentru a primi clasamentul Top Safety Pick+, mașinile trebuie să obțină rezultate bune în șase scenarii diferite de teste de impact și, de asemenea, să obțină un punctaj cel puțin „avansat” în evitarea activă a coliziunilor atât cu alte vehicule, cât și cu pietonii. Modelul Y a obținut cea mai bună notă posibilă în toate categoriile la fel ca și modelul 3 înainte.

Cei care doresc pot vedea ce se întâmplă cu Modelul Y atunci când este adus în contact cu bariere rigide într-o varietate de moduri, fie la pachet, fie individual într-o serie de videoclipuri YouTube IIHS. Daunele aduse mașinii electrice sunt semnificative în fiecare caz, dar îi protejează ocupanții. În toate cele șase scenarii cu coliziuni din față și din lateral, institutul a acordat Tesla cea mai bună notă „bine” și asta și în toate aspectele individuale ale acestor teste. Acest lucru a făcut Modelul Y chiar mai bun decât Modelul 3, care, în general, a obținut un scor „bun” peste tot, dar a fost evaluat doar „acceptabil” la subelementul „picioare/picioare inferioare” în accidentul frontal, cu o suprapunere mică.

Cu toate acestea, Modelul Y a avut și o mică slăbiciune și, destul de interesant, Modelul 3 nu are asta: în funcție de versiune, IIHS a evaluat doar farurile crossover-ului ca fiind acceptabile. Pentru că, potrivit institutului, doar varianta sa de performanță, ca toate modelele 3, este echipată cu „proiector LED”. În cazul modelului Y Long Range, pe de altă parte, ar trebui să fie un „reflector LED” care să asigure doar iluminare insuficientă în curbe moderate la stânga. Singurul alt punct de critică se aplică din nou ambelor Tesla de volum: scaunele pentru copii pot fi puse doar pe cele două scaune exterioare din al doilea rând și atașarea lor este oarecum dificil de accesat.

Renunțarea Tesla la radar fără consecințe ale testului

Modelul 3 și modelul Y au avut, de asemenea, rezultate la fel de bune în evaluarea sistemului de evitare activă a accidentelor. Cu Modelul 3, IIHS face distincție între timpii de producție înainte și după acest aprilie, când Tesla a început să omite radarul frontal folosit până atunci în SUA. Dar rezultatele au fost aceleași indiferent – Modelul 3 fără radar a fost, de asemenea, evaluat „superior” în evitarea coliziunilor cu alte mașini și pietoni într-un post-test. În ceea ce privește Tesla Model Y, institutul menționează, de asemenea, că evitarea accidentelor se bazează exclusiv pe datele camerei. La fel ca fratele său sedan, a primit două evaluări „superioare” și a evitat coliziunea iminentă în toate testele parțiale care au implicat mașini, adulți și copii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *