Industria chineză de mașini electrice este cea mai competitivă din lume, cu puncte forte deosebite în software, a explicat CEO-ul Tesla, Elon Musk, în septembrie, ca invitat video la o conferință din țară. De fapt, startup-urile și companiile mai vechi aduc din ce în ce mai mult mașini electrice interesante pe piață acolo. Nio, de exemplu, fondată în 2014 cu capital de la mari companii de tehnologie precum Tencent, a prezentat acum ET5, un concurent direct pentru Tesla Model 3.
Mașină electrică Nio ET5 cu ochelari AR
Cel mai recent model a fost prezentat sâmbătă la Nio Day 2021 a companiei, organizată ca un eveniment în persoană lângă Shanghai. ET5 este foarte asemănător cu Nio ET7 introdus în septembrie. Pentru funcțiile de asistență și, ulterior, conducerea autonomă, ambele mașini electrice sunt echipate, printre altele, cu un senzor lidar. Pentru ET5 au fost dezvoltați ochelari speciali pentru realitate augmentată, care, potrivit lui Nio, oferă o impresie optică a unui ecran de 5 metri la o distanță de 6 metri.
Nio ET5 este impresionant și când vine vorba de datele pur mașinilor electrice, așa cum arată un mesaj al producătorului. Cea mai mică variantă cu o capacitate a bateriei de 75 de kilowați-oră ar trebui să aibă o autonomie de peste 550 de kilometri, dar conform standardului blând din China, care este suficient pentru Tesla Model 3 cu o baterie comparabil de mare pentru 675 de kilometri.
La 556 de kilometri, cel mai mic Model 3 ajunge chiar puțin mai departe decât Nio de bază, în ciuda bateriei semnificativ mai mici. Pe de altă parte, ET5 ar trebui să fie disponibil opțional cu o capacitate semnificativ mai mare și, astfel, cu o gamă: 100 de kilowați-oră pentru cel puțin 700 de kilometri China și 150 de kilowați-oră pentru 1000 de kilometri.
Prețurile au fost date inițial doar pentru cele două baterii mai mici. Încep de la 328.000 de renminbi. Adică echivalentul a aproape 46.000 de euro. În ceea ce privește autonomia, acest Nio ET5 poate fi comparat cel mai bine cu cel mai mic Tesla Model 3, care costă 256.000 de renminbi în China, adică aproximativ 19 la sută și cu 9000 de euro mai puțin. O caracteristică specială a Nio, totuși, este că puteți cumpăra și mașini electrice fără baterie și, în schimb, le puteți închiria. Compania operează, de asemenea, stații pentru înlocuirea rapidă a bateriei în loc de încărcare. Până la sfârșitul anului 2022, ar trebui să existe 1.300 dintre aceste locații, inclusiv în țările occidentale nou dezvoltate.
Pentru primul său pas acolo, Nio a ales țara de mașini electrice Norvegia. SUV-ul ES8 cu până la șapte locuri, care se bazează încă pe o platformă anterioară, este disponibil acolo din septembrie. În anul următor, însă, vor urma alte patru țări europene alături de Germania, Țările de Jos, Danemarca și Suedia, după cum a relatat despre eveniment blogul CnEVPost. De aici ar trebui să înceapă ET7 modern, care conform noilor informații poate fi comandat în China din ianuarie 2022 și va fi livrat de la sfârșitul lunii martie.