Se răcește încet în Germania și, din cauza cifrelor de vânzări în creștere, chiar mai mulți oameni decât anul trecut vor experimenta prima iarnă cu o mașină electrică. Proprietarii cu experiență știu deja că temperaturile scăzute nu sunt mediul ideal pentru bateriile lor, altele noi poate nu încă. În acest context, doi producători oferă acum informații despre cum să limiteze cel puțin efectele frigului.
Sfaturi de iarnă Tesla pentru clienții noi
La Tesla, sfaturile de iarnă au venit prin e-mail, dar se pare că au ajuns doar către clienți noi, după cum a raportat observatorul neobosit @tesla_adri pe Twitter. Sugestiile sunt, de asemenea, destul de simple. „Dacă doriți să încărcați la un Supercharger, ar trebui să planificați traseul cu sistemul de navigație din vehicul, chiar dacă știți deja drumul”, recomandă Tesla. Pentru că atunci bateria este preîncălzită în timpul călătoriei recent și în drum spre stațiile de încărcare a mașinilor electrice de la alți furnizori. Acest lucru nu mărește raza de acțiune, dar face încărcarea mai rapidă.
Al doilea sfat al Tesla este să folosești funcția Ora de plecare programată. Pentru că atunci nu doar interiorul este preîncălzit, ci și bateria. În acest fel, puteți câștiga raza de acțiune sau cel puțin reduceți pierderea dacă respectați și al treilea sfat Tesla: „Păstrați conectat la încărcător”.
Potrivit unei postări actuale pe blog a companiei MG ar trebui să vă încărcați propriile mașini electrice la 100% înainte de fiecare călătorie, cel puțin la stațiile de curent alternativ. Faptul că autonomia cu o baterie complet încărcată este mai mare decât cu o poziție de pornire mai joasă nu ar trebui să surprindă, nici măcar pentru nou-veniți la mașinile electrice. Pentru Model 3, manualul Tesla recomandă aceeași procedură cel puțin o dată pe săptămână indiferent de temperatura exterioară, dar numai dacă este echipat cu bateria CATL LFP din China.
Similar cu Tesla, MG recomandă încărcarea bateriei peste noapte, dacă este posibil în frig; În plus, mașinile electrice ar trebui parcate într-un garaj, astfel încât bateria să se răcească mai puțin. În plus, brandul britanic-chinez are sfaturi care economisesc energie electrică în orice vreme și cresc astfel autonomia, care poate fi deosebit de util iarna: nu setați încălzirea prea mare, conduceți constant sau imediat cu cruise control și selectați recuperarea maximă – cu excepția drumurilor alunecoase unde se recomandă o frânare redusă de motor.