Modelele de cohorte ca în cazul celor mai mulți producători de mașini tradiționale, nu există chiar și la Tesla, deoarece mașinile sale electrice prin software, de asemenea, la client obțin încă funcții noi și, de asemenea, inovațiile hardware sunt utilizate imediat ce sunt disponibile. Cu toate acestea, Agenția pentru Protecția Mediului (EPA) din SUA publică datele privind consumul vehiculelor Tesla în funcție de vârstă. Ultimele date pentru 2020 arată o serie de mici schimbări la Tesla – nu întotdeauna în bine.
Săptămâna trecută, a fost raportat că cel mai nou model standard 3 a devenit noul lider în materie de eficiență printre mașinile electrice, conform EPA. Acum ajunge la o autonomie de 141 mile pe galon echivalent (MPGe) după 133 MPGe anterior, și astfel mai departe decât Hyundai Ioniq, care a fost redus cu ușurință cu o baterie mai mare la 133 MPGe.
La sfârșitul lunii octombrie, CEO-ul Elon Musk a anunțat mai multe îmbunătățiri la mașinile Tesla existente prin actualizare software, inclusiv gama și eficiența. Dacă noile date EPA iau deja în considerare această actualizare a rămas inițial neclar.
În orice caz, ele nu afectează doar modelul 3. Pentru modelul S și modelul X, site-ul web al EPA fueleconomy.gov oferă, de asemenea, date despre fiecare an model. În plus, sunt posibile comparații ale eficienței cu dimensiuni diferite ale anvelopelor. Acestea arată, de exemplu, că modelul X Performance a obținut 2020 cu roțile de 22 inch 79 MPGe, pe 20 inch, 90 MPGe. Prin urmare, consumul cu jantele mari a rămas neschimbat față de 2019, la 20 de centimetri s-a îmbunătățit față de 85 MPGe anterior.
Cu toate acestea, pentru modelul 3, nu totul a fost mai bun din 2019 până în 2020. Potrivit site-ului, varianta de performanță cu jante de 20 inch ajunge acum la 113 MPGe, în timp ce în 2019 era încă 116 MPGe. Dimensiunea jantei pentru anul 2019 nu este specificată, dar modelul 3 Performance a fost anterior 20 inch standard.