Studiu Aral: Majoritatea își dorește mașina pe benzină, Tesla la imaginea mediului este cu mult înainte

Lanțul benzinăriei Aral, parte a Grupului BP din 2002, tocmai a lansat a noua ediție a sondajului său bienal pe piața auto germană. Unul dintre rezultatele obținute în acest sens: încă o majoritate covârșitoare a potențialilor cumpărători germani preferă o mașină cu motor cu ardere internă. Dar, cu imaginea de mediu a producătorilor se aplică: „Cu excepția Tesla, este vorba de limitarea daunelor”.

Aproape unul din doi respondenți au spus că Tesla a meritat titlul de „ecologic”. Totuși, toți ceilalți producători au înregistrat o scădere semnificativă de la valori mult mai bune față de mai devreme. Cel mai mare succes a fost marca VW: în 2013, ei considerau încă 45% dintre respondenți drept ecologici, în 2019 doar 16%. În mod similar, Mercedes a înregistrat o scădere de la 29% la 12% acum.

Pe locul doi în spatele Tesla se află Toyota cu o credibilitate de încă 24% din mediu, apoi BMW cu 22 la sută și Audi cu o scădere de la 28 la sută la 18 la sută în sondajul recent Aral. Aparent, evaluarea mediului deteriorat afectează, de asemenea, interesul de cumpărare al autoturismelor fiecărei mărci. Așadar, VW a fost în studiu mai mulți ani în primul rând, dar acum nici nu a intrat în primii trei.

Dar, chiar dacă cumpărătorii de mașini par a fi mai conștienți din punct de vedere al mediului, 55% dintre aceștia își doresc în continuare o mașină cu motor pe benzină. Cu privire la un diesel, însă, după aproape o treime în urmă cu patru ani sunt interesați doar 12% – pentru prima dată mai puțin decât o mașină hibridă cu 17%. Interesul de cumpărare pentru mașinile electrice a crescut semnificativ, dar la 7 la sută a fost în continuare cel mai mic, în afară de motoarele pe gaz.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *