Prin anunțul surprinzător al lui Elon Musk despre un gigafactiv german Tesla lângă Berlin aproape că a fost uitată ocazia, din care CEO-ul ajunsese de fapt în Germania: a fost premiat pentru modelul 3 de volanul de aur Tesla din categoria Mediu / Premiă clasa superioară.
Premiul este acordat anual din 1976, între timp de la Bild am Sonntag și Auto-Bild. În 2018, însă, premiul a fost anulat în urma scandalului privind gazele de eșapament, anul acesta mașinile electrice nu au mai format prima categorie pentru prima dată, ci au fost evaluate în cadrul diferitelor clase. Pe lângă modelul 3, au fost premiați I-Pace of Jaguar (SUV de mijloc) și Audi e-tron (SUV mare).
Auto-Bild explică procedura de atribuire a volanului de aur: Editorii au prezentat 58 de publicații noi din anul 2019, dintre care cititorii revistei și-au selectat pentru prima dată preferatele. Cei mai populari trei reprezentanți ai fiecărei clase au intrat apoi în finală, unde au fost judecați de un complet de judecători – „Șoferi de curse, tehnicieni, editori-șefi, cunoscuți proeminenți de mașini și experți digitali examinează candidații”.
Un total de 3093 de puncte a marcat modelul Tesla 3 în această recenzie, „cel mai mare punctaj” dintre cele 21 de mașini din finală, a înveselit-o pe Barbara Schöneberger, prezentatoarea ceremoniei de premiere marți seară. Anterior a avut loc o scurtă prezentare video a celor trei finaliști din clasa mijlocie / superioară, pe lângă Tesla BMW Seria 3 și Audi A4, dar a trebuit să dea mașina electrică bătută.
Pe scenă, Schöneberger a salutat-o pe Elon Musk, cu aspect obosit, căreia i-a fost înmânat apoi premiul lui Robin Hornig, redactor-șef adjunct la Auto-Bild. „Juriul consideră că modelul 3 este mișto, dar nu există puncte pentru asta”, a spus Hornig. Cu toate acestea, mașina a câștigat o mulțime de puncte pentru „agilitate, caracteristici și costuri de operare reduse”.
După ce Musk a scăpat de mesajul său de la Gigafabrik, el a fost întrebat de Schöneberger, cu ce mașină ar dori ulterior să câștige un volan de aur. „În mod ironic, s-ar putea să nu existe un volan în viitor”, a spus CEO-ul Tesla cu trofeul nou primit în mâna dreaptă.