Odată cu construirea unuia dintre elementele sale gata pentru baterii și mașini electrice la sud de Berlin, Tesla se aventurează în inima industriei auto europene. Acest anunț de la jumătatea lunii noiembrie a fost bine primit și văzut în special ca o oportunitate pentru Brandenburg ca locație de afaceri. Și cum a spus Christian Thomsen, președintele TU Berlin, într-un interviu acordat Berlinerului Morgenpost, Tesla ar putea susține mai multe zone de cercetare ale universității.
Mai exact, Thomsen a numit zonele de propulsie „pe care Tesla vrea să le producă și în Grünheide” și cercetarea bateriilor. Pentru motociclete, el și-ar putea imagina că la TU Berlin, acest lucru ar putea oferi noi proiecte și angajați „sau chiar o profesie nouă”. La rândul lor, bateriile sunt interesante nu numai pentru mașini, ci și pentru problema neutralității climatice în general, care este adâncită prin așezarea Tesla.
Pe lângă o fabrică din Grünheide aflată la aproximativ 50 de kilometri sud-est de Berlin, Tesla vrea să înființeze un centru de proiectare și dezvoltare în capitală. Datorită apropierii de propria universitate și de Universitatea Artelor, locația ideală pentru aceasta este de fapt Charlottenburg, a sugerat Thomsen. Cu toate acestea, întrebarea dificilă este dacă există suficient spațiu acolo și daca este dispusă să investească pentru aceasta.
Comentând despre piscina locală de talente Tesla, Thomsen a spus că există aproximativ 10.000 de studenți care studiază mașina, transportul și mobilitatea la TU și aproximativ 2.000 de absolvenți pe an. Indiferent dacă Tesla a fost un angajator atrăgător, nu a putut judeca – „dar m-ar surprinde dacă locurile rămân vacante”. Cel puțin pe termen scurt, atracția pionierului american ar putea agrava deficitul de competențe al altor companii din regiune, spune președintele. Pe de altă parte, și-ar putea imagina că Tesla va atrage acum mai mulți tineri către programele de studii auto.