In districtul Oder-Spree nu sunt încă aplicații pentru Tesla Gigafabrik

După surprinzătorul anunț al CEO-ului Tesla, Elon Musk, de a-și construi gigafactivul european al companiei sale în Grünheide, sud-estul Berlinului, totul ar trebui să meargă foarte repede – Tesla intenționează să producă SUV-ul compact Y Model încă din 2021. În primul rând, însă, trebuie să se facă o serie de cereri pentru construcția fabricii – iar cartierul Oder-Spree nu a primit-o încă, relatează ziarul Märkische Allgemeine.

În orice caz, buna voință a autorităților nu ar trebui să însemne că cel de-al patrulea gigafactiv al lui Tesla (Gigafactory 4 sau GF4, pe care Musk ar dori să îl numească Gigafactory Berlin) nu ar putea fi pus în aplicare rapid: „Avem o pușcă pe jos. Când vin primele documente de planificare, începem imediat „, cită ziarul consilierul județean Rolf Lindemann.

După cum a explicat Lindemann, procedurile de acordare a licențelor trebuie mai întâi procesate în conformitate cu Legea Federală pentru Controlul Imisiilor. Este vorba despre efectele nocive ale proiectelor asupra mediului prin factori precum poluarea aerului și zgomot. Responsabilul acestei proceduri este Oficiul de Stat pentru Mediu, a spus Lindemann, autoritățile inferioare ale districtului ar fi incluse de acesta. Se preconizează că personalul raionului va fi crescut. În domeniul construcțiilor de clădiri, un birou de inginerie a fost deja renovat. În plus, angajații altor autorități ar putea fi detașați. Ca exemplu, Lindemann a numit cartierul vecin Dahme-Spreewald, care are experiență cu proiectul principal al aeroportului BER.

Lindemann este membru al unui grup de lucru, care a fost înființat de guvernul de Brandenburg pentru procedurile din jurul GF4. Alături de el, aparține primarul municipiului Grünheide, în care Tesla vrea să construiască fabrica, comitetului și o serie de miniștri de stat până la primul ministru Dietmar Woidke. Dacă este posibil, construcția ar trebui să înceapă în prima jumătate a anului 2020, potrivit primei reuniuni a grupului operativ de la sfârșitul lunii noiembrie. Tesla și-a prezentat planurile, documentele de cerere vor fi pregătite de companie.

Administratorul raional Lindemann a subliniat că, în ciuda calendarului ambițios, cadrul legal ar trebui respectat. Planul de dezvoltare necesar pentru Grünheide există deja, deoarece proprietatea a fost deja planificată pentru BMW în 2001. Cu toate acestea, „nimic nu poate merge greșit cu procedurile actuale, altfel poate avea o eroare formală”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *