Compania germană de automobile Daimler dorește să ofere mai multe mașini electrice în următorii ani – și să reducă numărul motoarelor sale cu ardere internă. Potrivit unui raport al mașinii și șoferului, CEO-ul Daimler, Ole Källenius, a declarat la o conferință online, în locul spectacolului anulat de la Geneva. Potrivit lui Källenius, industria auto se confruntă cu schimbări majore. Între timp, întreprinderi precum Mercedes și toate Daimler nu ar mai trebui să fie împinse de către autoritățile de reglementare, deoarece ar fi aruncat un „comutator mental” pentru mobilitatea pe termen lung a CO2-neutru.
Mașină electrică Mercedes EQC întârziată
Källenius este în continuare citat că producătorii de automobile au alegerea de a se număra printre arhitecții unei mobilități mai noi, mai curate sau de a urla și a da lovituri în drumul către această nouă realitate. „În acest fel, suntem acum aproape independenți de reglementare.” Daimler este conștient de faptul că viitorul pe termen lung este mobilitatea fără CO2 și neutru de CO2.
După cum confirmă Mașina și Șoferul și Källenius, Daimler este deja întârziat: EQC-ul mașinii electrice ar trebui să fie de fapt pe piața americană în luna martie, dar va întârzia cu nouă luni. Motivul dat de șeful Daimler sună de fapt pozitiv – aproape ca Tesla: cererea în Europa este mult mai mare decât oferta, „deși acumulăm producția și adăugăm noi linii de baterii”.
Șef de cercetare: S-a rezolvat deficitul de baterie
Cu aceasta, Källenius a contrazis indirect raporturile privind o reducere a producției de ecuație în acest an, pe care Daimler a respins-o anterior oficial. O declarație a venit de la membrul consiliului de cercetare Markus Schäfer săptămâna trecută: a numit revista britanică autocar o producție de 50.000 de exemplare ale mașinii electrice Mercedes în 2020, care corespundea planificării inițiale.
De asemenea, Schäfer a confirmat că anterior au existat probleme cu EQC. Dar asta nu se datora fabricii sau procesului de producție, ci „fabricii și sistemelor de baterii”. Aici a trecut cu siguranță o curbă de învățare, iar ascensiunea noii fabrici de celule de baterii de la LG Chem a fost cu siguranță o provocare și un factor limitativ, a declarat autorul Daimler Șef de cercetare (și șef de dezvoltare la Mercedes).
Cererea electrică și hibridă crește rapid
CEO Källenius, pe de altă parte, a vorbit despre faptul că numărul de opțiuni de acționare la Mercedes ar scădea după aproximativ zece ani – în jurul anului 2025, „vârful complexității” ar fi atins. Începând cu 2030, portofoliul de acționări va fi din nou eficient, „mai ales pe partea de ardere”.
În ceea ce privește mașinile electrice pure și hibrizii plug-in, șeful Daimler a raportat pe piața germană că, de la scăderea impozitelor la începutul acestui an, companiile au prescris din ce în ce mai multe astfel de mașini. Rezultatul: „Cererea a trecut prin acoperiș”.