Într-un test, publicația Autozeitung a comparat avantajele și dezavantajele a patru tipuri de unități diferite. Câștigătorul general a fost un Model 3 Performance. Celelalte trei concepte au fost: un diesel (Audi S4 TDI), un hibrid plug-in pe benzină (BMW 330e) și un hibrid plug-in diesel (Mercedes C 300 de). Fiecare vehicul a fost evaluat în categoriile de caroserie, confort de conducere, motor / transmisie, dinamica de conducere și preț.
Modelul 3 înscrie cu spațiu
Modelul 3 a marcat puncte în spațiozitatea pasagerului și a portbagajului. Principalele motive au fost, desigur, faptul că bateria sa de 75 kWh este instalată pe podea și că trenul de viteze lipsește, astfel încât tunelul central să fie omis. În schimb, hibridul diesel (clasa C) are o baterie de 13,5 kWh instalată în portbagaj, ceea ce costă mult spațiu. Același lucru este valabil și pentru bateria de 12 kWh a hibridului pe benzină din BMW. Cu 542 litri, modelul 3 a avut și cel mai mare portbagaj.
Cu toate acestea, înălțimea habitaclului din Modelul 3 este mai mică. Potrivit Autozeitung, oamenii mai înalți trebuie să-și tragă capul înăuntru. Iar când vine vorba de funcționare, producătorii germani au un avantaj. Acest lucru se aplică și în ceea ce privește calitatea procesării comenzilor: îmbrăcăminte strâmte, capace din plastic debarsat și zgomote de fisurare în Tesla au adus modelul 3 pe ultimul loc în categoria corpului.
Ecran nefavorabil, unitate electrică excelentă
În ceea ce privește confortul la volan, Mercedes-ul cu amortizoare adaptive și suspensie de aer opțională și BMW-ul cu scaunele cu obrazul spătarului reglabil erau în linie, urmate îndeaproape de Audi. Modelul 3, însă, se afla în partea de jos. Pe tapițeria moale, cu puțin sprijin lateral, puteți spune că mașina provine dintr-o țară în care străzile sunt drepte și se aplică limite de viteză restrictive în curbe, conform testerilor. Deși ecranul tactil cu cei 15 inch este frumos și are o rezoluție mai bună. Însă poziționarea în mijlocul cabinei și navigarea prin meniu necesită prea des șoferul să-și ia ochii de pe drum.
Nu este așa cu motorul și transmisia. Potrivit ziarului automobilistic, Tesla este aproape tăcută cu motoarele sale electrice pe punțile din față și spate și oferă o „vehemență greu cunoscută” cu 3,4 secunde de la zero la 100 km / h și viteză maximă de 261 km / h. Chiar și la accelerarea de la 100 km / h la 150 km / h, modelul 3 a fost înainte în 5,7 secunde. Există o pierdere clară a gamei în comparație cu ceilalți candidați. Hibridul diesel Mercedes C 300, de exemplu, a venit cu un consum de testare de 6,0 litri de motorină și 4,7 kilowati la 100 de kilometri pe o distanță de 1038 kilometri, în timp ce modelul 3 a acoperit doar 392 de kilometri. Gama de puncte pare să fi jucat un rol subordonat în comparația dintre motor și transmisie – modelul 3 a câștigat clar categoria.
Modelul 3 câștigă în modul track
Similar cu dinamica de conducere. Doar Audi S4 TDI se apropie de Tesla, potrivit ziarului auto. Audi, care are aproximativ aceeași greutate la 1.866 kilograme, compensează greutatea ușoară superioară datorită distribuției de putere variabilă a tracțiunii sale integrale. Diferențialul sportiv opțional pe puntea spate ajută, de asemenea, la susținerea efectului de cotitură în curbe. Însă modelul 3 ar putea merge cu un pas mai departe în modul „Track”: a reacționat mai rapid la comenzile de direcție, s-a așezat mai neutru pe banda și și-a distribuit puterea mai rapid între roțile din față și spate, fără a sacrifica siguranța la volan. Cu 34,2 metri, modelul 3 a avut și cea mai scurtă distanță de frânare. O altă victorie în dinamica de conducere.
Și prețul? Mai puțin primele de 4.000 de euro pentru complet electric și 3.000 de euro pentru vehicule hibride, modelul 3 în versiunea performantă cu 52.390 de euro era aproximativ egal cu BMW 330e, spune articolul (care, prin urmare, a scris înainte ca finanțarea mai mare să intre în vigoare în februarie ar fi trebuit).
Victorie generală Tesla în fața Mercedesului
Cel mai scump a fost Audi cu 65.857 de euro, cel mai ieftin a fost Mercedesul. În comparație, Tesla avea un echipament foarte extins. Doar roțile de iarnă, vopseaua metalică și pilonul automat au fost pe lista de suprataxă. De asemenea, Tesla a avut cele mai bune performanțe în ceea ce privește costurile de operare. Deutsche Automobil Treuhand (DAT) prezice cea mai mică pierdere de valoare pentru modelul 3, în timp ce ADAC anticipează cele mai mici costuri de atelier pentru modelul 3.
În ratingul general, modelul 3 Performance câștigă comparația ziarului auto cu 3296 de puncte, cu aproape 150 mai mult decât Mercedesul clasat pe locul doi, care la rândul său este chiar înaintea lui Audi și BMW. Motorul, dinamica de conducere și costurile au putut compensa ceea ce este deschis în sus în ceea ce privește corpul și confortul la conducere.