Cu aproape trei milioane la nivel mondial, în primele trei trimestre ale acestui an s-au vândut cu aproape 50 la sută mai multe mașini pur electrice decât în tot 2020. Până la sfârșitul anului, ar putea fi chiar și 5 milioane din cauza impulsului final obișnuit la Tesla. și alți producători, adică cu mult mai mult de două ori mai mulți decât în anul precedent, conform unei analize a serviciului de date EV-Volumes. Proporția vehiculelor alimentate exclusiv de baterii ar crește astfel la peste 7 procente iar în anii următori ar trebui să continue să accelereze.
Tesla și-a stabilit public obiectivul de a crește cu cel puțin 50% pe parcursul mai multor ani și este pe cale să depășească acest obiectiv cu mult în 2021, cu aproximativ 900.000 de livrări, după aproximativ 500.000 în 2020. Cu toate acestea, piața generală cu creștere și mai rapidă ar trebui să asigure că compania pierde în continuare acțiuni.
De fapt, potrivit lui Irle, pe piața de mașini electrice se aplică anul acesta: „Toată lumea este un câștigător”. O compilație a lui, care nu face diferența între mașinile pur electrice și hibridele plug-in în comparația din anul precedent, arată aproape exclusiv rate de creștere de trei cifre pentru primele trei trimestre ale anului 2021, cu o creștere de până la 612 la sută la nivelul încă mic. Compania chineză Leap Motors. Pe baza unor astfel de cifre individuale, EV-Volumes ajunge la prognoza de 5 milioane de vehicule pur electrice pentru întregul an.
„2021 este anul mașinii electrice”, a scris Irle cu o grafică pe Twitter. Un alt utilizator a contrazis acest lucru afirmând că anul cu adevărat mare ar fi 2022, pentru că atunci mașinile electrice ar depăși pragul de 10% cotă de piață globală. De acum încolo, probabil în fiecare an va fi cel al mașinii electrice, a sugerat atunci Irle, pentru că nu se vede un sfârșit de creștere. Încă din 2022, ponderea pur electrică va fi probabil mai aproape de 20% decât de 10%. Așa că se așteaptă să dubleze cu peste 7,4% prognoza pentru volumele de vehicule electrice din 2021.
Chiar dacă vânzările de mașini convenționale rămân la nivelul scăzut din 2021, tot din cauza problemelor de logistică, cei cu baterii ar trebui măcar să se dubleze din nou; dacă piața globală crește, ar trebui să fie în mod corespunzător mai mare. Este îndoielnic dacă Tesla poate ține pasul, chiar dacă propria sa previziune de 50% pare subestimată, cel puțin pe termen scurt.
Dacă se ajunge exact, asta ar însemna în jur de 1,35 milioane Tesla livrate în 2022, dacă se repetă creșterea preconizată de 80 la sută din acest an, ar fi un bun 1,6 milioane. Chiar și atunci, dacă creșterea globală ar fi mai mare de 100%, ponderea ar scădea în 2022.