Toyota e serioasă: 31 de miliarde de euro pentru mașini pur electrice, 30 de modele noi până în 2030

Prin aderarea sa la modelele hibride, Toyota a reușit să respecte reglementările din ce în ce mai stricte privind emisiile din Uniunea Europeană și din alte părți. În același timp, compania s-a făcut nepopulară, mai ales în cercurile Tesla, pentru că își dorește și mașini fără emisii la nivel local, dar, în același timp, urmărește opțiunea cu hidrogen disprețuită de Elon Musk. Potrivit unei prezentări de marți, ar trebui să rămână așa – dar Toyota se concentrează acum mai clar pe mașinile electrice cu alimentare cu energie din baterii în loc de celule de combustibil.

Lexus devine un brand pur de mașini electrice

Cu SUV-ul bZ4X, Toyota a prezentat recent prima sa mașină electrică pură cu baterie pentru Occident, care ar trebui să fie urmată de alte șase modele pe aceeași nouă platformă până în 2025. În prezentarea video de marți, compania a privit și mai mult în viitor și a oferit informații despre ambiții electrice mult mai de anvergură: Toyota vrea acum să investească 4 trilioane de yeni (aproximativ 31 de miliarde de euro) până în 2030 pentru a produce o gamă de 30 de miliarde de euro. diferite mașini electrice disponibile numai cu baterie. CEO-ul Akio Toyoda a dat o cifra de 3,5 milioane de unități în 2030 ca țintă de vânzări.

Așa cum stau lucrurile astăzi, aceasta ar reprezenta aproximativ o treime din toate mașinile din grupul japonez. Pentru marca premium Lexus, Toyota și-a stabilit chiar obiectivul de a vinde numai mașini cu baterie în Europa, America de Nord și China până în 2030 și în întreaga lume până în 2035. Lexus RZ, o mașină sport cu o autonomie de peste 700 de kilometri și accelerație (probabil de la oprire la 100 km/h) în mai puțin de 3 secunde, a fost anunțată ca fiind prima mașină electrică a acestei mărci fără a specifica anul.

Toyota vizează un consum de doar 12,5 kilowați oră la 100 de kilometri. S-a raportat recent că o astfel de mașină electrică ar fi realizată cu baterii LFP de la BYD din China, dar Toyota nu a menționat acest lucru acum.

Potrivit companiei, jumătate din investițiile sale în mașinile electrice de 4 trilioane de yeni sunt alocate producției de baterii. Până acum ar trebui să fie doar 1,5 trilioane de yeni. Cu toate acestea, noul focus și planurile Lexus nu înseamnă că Toyota s-ar baza acum pe deplin pe mașinile cu baterii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *