Există un răspuns simplu la întrebarea de unde ar trebui să provină electricitatea pentru numeroasele mașini electrice noi: potrivit Volkswagen, 6500 gigawați oră s-au pierdut în Germania în 2019, deoarece parcurile eoliene au fost scoase din rețea din cauza unei surse de alimentare și că ar fi crescut cu 2,7.
Mașini electrice ca depozitare mobilă
„Toate modelele ID. cu bateria de 77 kWh vor putea folosi această tehnologie în viitor. Pentru vehiculele care au fost deja livrate, acesta va fi disponibil treptat și printr-o actualizare over-the-air”, a anunțat Volkswagen miercuri.
Nu numai Volkswagen lucrează la utilizarea mașinilor electrice ca sisteme de stocare mobile; conceptul este denumit Vehicle-to-Grid sau V2G pe scurt. La Tesla s-a descoperit în luna mai trecută că Modelul 3 ar fi, de asemenea, capabil din punct de vedere tehnic nu numai să absoarbă electricitatea, ci și să o livreze. După cum s-a dovedit, totuși, acest lucru funcționează numai cu curent continuu (DC) ca la Supercharger, nu pe cutia de perete AC de acasă. Dar nu este diferit la Volkswagen: o stație specială de încărcare DC bidirecțională este utilizată pentru transferul de energie și comunicare, potrivit comunicatului de presă.
Ca prim pas, Volkswagen spune că plănuiește un „sistem de management al energiei la domiciliu” care va permite proprietarilor de mașini electrice, printre altele, să optimizeze încărcarea cu propria lor putere fotovoltaică. De asemenea, este deja posibil astăzi să se utilizeze în mod specific prețurile scăzute ale energiei electrice pe parcursul zilei, ceea ce poate apărea atunci când există o aprovizionare ridicată de la soare și vânt. Mai târziu, VW ID.3 și rudele sale de platformă cu baterii mari ar trebui să poată furniza inițial energie electrică pentru propria gospodărie și apoi și pentru rețeaua generală.
Tehnologie scumpă pentru încărcarea cu curent continuu
Marea întrebare, totuși, este cum ar trebui să se plătească acest lucru pe o bază individuală. Odată cu extinderea rapidă planificată a energiilor regenerabile în Germania și în alte părți, mii sau chiar milioane de mașini electrice ar fi cu siguranță un suport valoros pentru rețeaua electrică. Dar ceea ce merită pentru o țară întreagă nu trebuie să fie profitabil pentru fiecare individ și cel puțin până acum încărcătoarele DC au fost extrem de scumpe. Există deja câteva pentru persoane fizice. Dar, în timp ce soluțiile AC sunt disponibile cu mult sub 1.000 EUR, produsul Quasar DC de la compania spaniolă Wallbox, de exemplu, costă în jur de 6.000 EUR.