Unii proprietari de Tesla cred că bateria din mașina lor electrică poate fi reîncărcată fără pierderi după ce a fost condusă aproape goală. Cel puțin asta este opinia jurnalistului american Tom Moloughney, așa cum spune într-un nou videoclip pe acest subiect. Motivul pe care îl dă el este că supraalimentatoarele Tesla, spre deosebire de alte stații de încărcare rapidă, nu au un afișaj care oferă informații despre încărcarea curentă. Pentru a urmări pierderile care apar în mod natural și la Tesla, jurnalistul și-a încărcat Modelul 3 la o stație terță, folosind un adaptor Chademo.
În acest fel, Moloughney poate documenta ceea ce puteți vedea cu ușurință în Europa cu Modelul 3 sau Modelul Y pe fiecare coloană DC de la alți furnizori: ce putere furnizează coloana și câți kilowați-oră a pus deja la dispoziție. Informații despre acest lucru sunt, de asemenea, pe afișajul fiecărui Tesla, dar precizează doar cât este în baterie – diferența este pierderea la încărcare.
Cât de mare este depinde de mulți factori. În testul cu un Tesla Model 3 cu un adaptor Chademo la Electrify America, este considerabil uneori. La nivelul bateriei de 20 la sută, coloana arată 42 de kilowați de putere, iar mașina doar 30 de kilowați – deci 12 kilowați sau 28 la sută sunt lăsați în urmă, ca să spunem așa. Potrivit lui Moloughney, unul dintre motivele pentru aceasta este că răcirea bateriei a fost complet funcțională până în acest moment. Peste 20 la sută, se oprește singur în condițiile de testare, iar diferența este semnificativ mai mică la 3 kilowați.
Modelul 3 are nevoie și de electricitate suplimentară acasă
Potrivit lui Moloughney, pe lângă răcirea bateriei, cablurile din coloană degajă deja o parte din energie sub formă de căldură, în loc să o transporte doar la mașină. Uneori sunt și răcite cu apă, dar asta costă și puțină energie electrică. La celălalt capăt, se află și eficiența de încărcare a bateriei Tesla în sine.Testerul o pune la 95-96 la sută, în funcție de circumstanțele specifice, restul fiind pierdut sub formă de căldură.
Așadar, ar trebui să fiți conștienți de aceste valori atunci când vine vorba de eficiența generală a unei mașini electrice sau de costurile de încărcare, altele decât supraîncărcătoarele Tesla. De altfel, potrivit lui Moloughney, acest lucru se aplică încărcării lente la stațiile de curent alternativ sau acasă într-o măsură și mai mare: cu o baterie complet descărcată a celui mai recent Model 3 Long Range, cu o capacitate brută de 82 kilowați oră, au fost necesari 92,2 kilowați oră pentru a-l încarcă complet din nou, citează testerul din documentele EPA.