O parte a calculului autonomiei mașinilor electrice este pur și simplu dimensiunea bateriei: cu cât capacitatea bateriei este mai mare, cu atât poți ajunge mai departe în condiții altfel identice – și după ce Tesla nu a făcut nimic de la cei aproape 100 de kilowați-oră din Model S. iar Modelul X din 2017 a crescut poziția, noile mașini electrice premium, cum ar fi Lucid Air și Mercedes EQS, vin acum cu baterii mai mari. Dar cu cât eficiența este mai interesantă cu cât consumul este mai mic, cu atât poți merge mai departe cu orice capacitate. Mercedes a abordat acest aspect intens cu un prototip aproape de serie numit Vision EQXX – și vrea să parcurgă mai mult de 1000 de kilometri cu 100 de kilowați-oră.
Mașină electrică Mercedes cu o eficiență de 95%.
După mai multe anunțuri prealabile, Mercedes Vision EQXX a fost prezentat mai detaliat luni această. Compania anunțase deja obiectivul unei autonomie de cel puțin 1000 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei și chiar dorește să fi realizat acest lucru cu prototipul prezentat. O baterie realizată din celule CATL cu anozi de siliciu ajută, care este cu 50 la sută mai mică și cu 30 la sută mai ușoară decât cele anterioare cu o capacitate comparabilă. În plus, Mercedes și-a împins propriul record pentru coeficientul de rezistență, stabilit la 0,20 pentru EQS, până la 0,17.
Se spune că întreaga acționare electrică cu un motor dezvoltat la Stuttgart atinge o eficiență fără precedent de 95 la sută. Pentru comparație, Mercedes numește 30 la sută pentru mașinile cu ardere eficientă, 50 la sută pentru un alergător de cursă lungă și într-un videoclip 75 la sută pentru alte mașini electrice actuale. În primăvară, compania vrea să demonstreze cu un EQXX legal pentru drumuri că intervalul de 1000 km menționat este de fapt posibil în condiții reale, a anunțat Markus Schäfer, membru al consiliului de dezvoltare Mercedes. Această eficiență este echivalentă cu cea a unei mașini de 1 litru, a explicat el.
Cu conceptul electric de la Mercedes, acum este clar că optimizarea aerodinamică a jucat un rol important. Este ca Tesla, dar în rest amintește de Porsche Taycan. Curbat și curgător, continuă spre spatele jos, care, și pentru că este mai îngust decât față. În fotografiile oficiale de presă pentru prezentarea lui Vision EQXX, Mercedes evită și el să se uite direct la el.