La fel ca industria auto în sine, publicațiile din jurul ei trebuie să se adapteze unei noi ere. În ceea ce privește Tesla, întrebarea nu mai este dacă compania poate supraviețui, ci doar cât de repede pot ajunge ceilalți din urmă cu mașinile sale electrice digitalizate. Auto Bild, una dintre cele mai mari reviste germane din industrie, a testat acum douăsprezece mașini electrice pentru autonomia lor la viteza recomandată de autostradă și a ajuns la un verdict aproape devastator. Un model Tesla nu a fost inclus în test din motive care nu au fost menționate.
Doar Mercedes EQS și BMW iX peste 400 km
Articolul despre acest lucru de la Auto Bild de pe Internet constă în principal dintr-o serie de imagini care arată rezultatele autovehiculelor individuale. Introducerea spune cu generozitate că mașinile electrice sunt acum o soluție potrivită pentru navetiști – „Dar dacă soacra cere o vizită în celălalt capăt al țării în weekend?”. Deci, douăsprezece mașini electrice moderne din toate clasele ar trebui să arate cât de departe pot ajunge cu 130 km/h. Articolul nu conține informații suplimentare despre circumstanțele testului. Cu toate acestea, momentul publicării vorbește despre temperaturile de iarnă, care au costat în mod semnificativ gama Tesla și a altor mașini electrice.
Nu este surprinzător având în vedere bateria sa uriașă, cu o putere netă de 108 kilowați oră și până la 670 de kilometri în condiții standard WLTP: Auto Bild a ajuns cel mai departe pe o autostradă germană sau la limita de viteză aplicabilă acolo cu Mercedes EQS 580 4Matic cu 444 de kilometri până la reîncărcare. Cu doar 10 kilometri mai puțin reușit cu BMW iX xDrive 50, o altă greutate grea electrică germană; conform WLTP, bateria netă de 105,2 kWh este suficientă pentru până la 630 de kilometri. Cele două autoutilitare Opel Zafira e-Life M (250 km) și Mercedes EQV 300 (273 km) au avut cele mai slabe rezultate în testul Autobahn. Kia e-Soul (280 km) și Hyundai Ioniq 5 cu tracțiune integrală (290 km) au oferit cea mai scurtă autonomie dintre mașinile electrice în sensul restrâns.
Odată cu creșterea în continuare a gamei de testare a celorlalte mașini electrice în spatele duo-ului german de top EQS și iX, cuvintele Auto Bild devin mai laude de la Porsche Taycan 4S. A parcurs 352 de kilometri, ceea ce, împreună cu încărcarea rapidă, înseamnă pentru revistă că aproape că nu există o mașină (probabil electrică) mai potrivită pentru autostradă. Fratele de platformă Audi RS e-tron GT a mai reușit cu încă 15 kilometri, iar Ford Mustang Mach-E GT este lăudat pentru gama de testare de 367 de kilometri și raportul preț-performanță.
Nu se știe de ce nici Modelul 3, nici Modelul Y, care este disponibil din septembrie, nu a fost testat de Tesla – un motiv ar putea fi faptul că Tesla nu oferă nici măcar mașini de testare Auto Bild. Cu toate acestea, chiar și luarea în considerare a Modelului 3 Long Range nu ar fi schimbat cel puțin evaluarea generală negativă a revistei, deoarece potrivit rapoartelor din forumul german TFF, aceasta poate parcurge în jur de 350 de kilometri la 130 km/h iarna