Din noiembrie 2021, tânărul antreprenor croat Mate Rimac deține aproximativ 19% din venerabila marcă de mașini Bugatti, care, a format anterior vârful de lance luxos și sportiv al Grupului Volkswagen. Pentru că Rimac a făcut progrese atât de bune cu compania sa de mașini electrice fondată în 2009, încât Porsche a investit acolo din 2018 și a primit sprijin în dezvoltarea lui Taycan. Anul trecut, aceasta s-a transformat într-o tranzacție mai mare, deoarece fondatorul deține 35% din noul Grup Rimac și, la rândul său, 55% din Bugatti-Rimac cu propriul brand și fostul italian.
Mai rapid decât Tesla Model S Plaid
Cum se conduce se știe încă din august anul trecut: foarte rapid și mai rapid decât Tesla Model S Plaid, care tocmai fusese livrat în SUA pentru prima dată. Acest lucru distinge mașina supraelectrică din Croația de hypercarurile cu propulsie convențională, pe care noul Tesla le-a depășit în ceea ce privește accelerația. Cu 8,58 secunde, un YouTuber din Rimac Nevara a stabilit un nou record mondial de un sfert de milă la mijlocul lunii. O săptămână mai târziu, a existat o comparație directă cu un Model S Plaid, care a avut 9,27 secunde în acea zi și cel puțin 9,08 secunde înainte.
Deoarece mașina de curse Rimac urmează să fie construită în cel puțin 150 de unități, trece ca vehicul de serie, astfel încât a luat cvasioficial recordul mondial de la Plaid Tesla. De asemenea, a fost cu puțin sub o zecime de secundă mai rapid în sprintul 0-60 mph la cursa din august, la 1,9 secunde. Totuși, efortul și, prin urmare, prețul pentru aceasta sunt enorme: fiecare Rimac Nevera ar trebui să coste de la 2 milioane de euro. Este produs în propria noastră fabrică din Croația.
Nevera nu numai că accelerează mai repede decât orice altă mașină electrică, dar se încarcă și cu o putere mai mare. El a publicat, de asemenea, fotografii ale unei stații CCS la Ionity din Croația – și acestea arată o capacitate de încărcare pe care nicio mașină electrică de serie din Europa nu a atins-o vreodată: 311 kilowați sunt pe afișaj cu 32% încărcare a bateriei și cu 80% încă 141 kilowați. În ambele cazuri, acesta este mai mult decât Porsche Taycan și noua sa rudă a platformei, Audi e-tron GT, care se încarcă cu până la aproximativ 260 de kilowați. În SUA, Lucid Air, specificat cu un maxim de 300 de kilowați, a încărcat pentru scurt timp până la 304 de kilowați într-un test.
Capacitatea de încărcare a mașinilor electrice crește
La Tesla, limita este deja de 250 de kilowați, care este, de asemenea, păstrată pentru termen scurt. Potrivit lui Rimac, Nevera ar putea deja să suporte 500 de kilowați dacă stația de încărcare ar furniza această putere.