Pe o piață de mașini în mare măsură în scădere, Tesla a văzut că anul trecut livrările globale au crescut cu aproape 90%. În acest context, nu este de mirare că compania a atins poziții înalte în diverse țări ca niciodată. În Norvegia, de exemplu, Tesla a fost cel mai bine vândut brand dintre toate în 2021, iar Model 3 a fost în fruntea tuturor noilor înmatriculări, în Germania Model 3 a condus clasa de mijloc cel puțin în decembrie. Și în SUA, vânzările totale Tesla au egalat sau chiar au depășit – BMW ca cea mai mare marcă premium.
În general, vânzările de mașini pur electrice în SUA au crescut cu 83%, până la 434.879 de unități în 2021, a raportat săptămâna trecută agenția de presă Reuters. Nu se poate spune cu exactitate câți dintre Tesla s-au numărat printre ei, deoarece nici compania însăși, nici autoritățile nu publică cifre în acest sens.
Valoarea corectă ar trebui să fie undeva la mijloc – și conform unui raport al InsideEVs, BMW este și el la mijloc. Brandul german a avut, așadar, 336.644 de vânzări în 2021, ceea ce este cu siguranță mai mult decât orice alt producător premium de tip convențional.Tesla a fost, de asemenea, cu siguranță numărul doi dintre toate mărcile premium din SUA.
BMW depășește Mercedes în întreaga lume
Conform datelor de la Automotive News, Lexus s-a clasat pe locul trei în SUA cu 304.475 vânzări în SUA, urmat de Mercedes-Benz cu 276.102 – spre deosebire de BMW și în special de Tesla cu o creștere minimă față de 2020. Cu 196.038 de vânzări în SUA Vânzări în 2021 , adică la o anumită distanță, au fost urmați de Audi ca al treilea producător premium din Germania.