Șeful Tesla confirmă problema de încălzire la Model 3 și Model Y în frig extrem, a început actualizarea

Odată cu începerea producției modelului Y la Fremont și mai târziu, a modelului 3 și în China, Tesla a introdus o inovație de economisire a energiei: în loc să folosească direct elemente termice, aerul pentru interior este încălzit cu o pompă de căldură, care în majoritatea cazurilor consumă mult mai puțină energie. Dar chiar și în prima iarnă cu noua tehnologie, au existat multe rapoarte de la proprietarii acestor mașini electrice că încălzirea a eșuat – Tesla a răspuns cu o campanie amplă de înlocuire a senzorilor. Dar acum a început a doua iarnă și din nou există multe plângeri. La Tesla, potrivit unei persoane afectate, se știe că problema este gravă și se lucrează la ea sub presiune ridicată, ceea ce a confirmat CEO-ul Elon Musk.

Fără încălzire în modelul 3 și modelul Y

Pe forumul german Tesla Drivers and Friends (TFF), rapoartele privind aerul rece în Modelul 3 sau Modelul Y au început la sfârșitul lunii octombrie 2021 și au crescut pe măsură ce temperaturile au scăzut. Proprietarii actualelor Tesla din regiunile reci din Canada vor fi probabil și mai afectați. Un blog din țară, unde se spune că la vremea respectivă era frig ca -40 de grade, a preluat subiectul la sfârșitul anului. Unul dintre cititorii săi i-a transmis un e-mail în care Tesla recomanda preîncălzirea mașinii electrice și funcționarea aerului condiționat în modul de aer forțat și automat. La temperaturi cu mult sub zero, problema poate apărea în continuare.

Tesla se teme pentru siguranța clienților săi, a spus acesta – ferestrele se pot aburi rapid. Compania a înființat un chat de grup cu tehnicieni din Fremont și Alaska, în care mai multe echipe lucrează împreună. De exemplu, părți ale modelului Y al unei victime canadiene au fost transportate peste noapte în Statele Unite pentru analiză.

Începe actualizarea Tesla cu soluția

Conform celorlalte informații din conversația Tesla, nu ar trebui să existe o problemă hardware cu pompa de căldură – a fost testată în Alaska și practic încă funcționează chiar și sub -30 de grade. În schimb, una dintre problemele recunoscute a fost că o clapă pentru alimentarea cu aer din față a înghețat când era deschisă. Ca urmare, aerul rece ca gheața intră permanent în sistemul de încălzire, care apoi crede că a detectat o defecțiune și o oprește. Cu o actualizare de software, Tesla se poate asigura rapid că pompa de căldură rămâne activă în ciuda aerului rece persistent de pe senzor. Și, desigur, cauza principală a problemei, adică probabil clapeta înghețată, ar trebui eliminată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *