Intervențiile de reglementare a vitezei despre care se spune că se datorează muncii Comisiei ONU UNECE, revoltă clienții Tesla din Europa. Cu noile versiuni de software din 2022.16.1, funcția suplimentară Navigare pe Autopilot va fi modificată în acest fel că nu va fi posibil să se părăsească autostrăzile fără nicio intervenție a șoferului. Ca și în cazul schimbărilor de bandă sub pilot automat, acum trebuie să atingeți în prealabil maneta semnalizatorului. Această restricție nu ar trebui să se bazeze pe noile norme UNECE, ci pe aplicarea celor existente. Puțin mai târziu, însă, s-a întrunit un grup de lucru al Comisiei pe tema vehiculelor autonome. Și apoi ea a recomandat creșterea vitezei maxime admise pentru sistemele care exista deja.
Acest lucru nu a afectat Tesla, ci în principal Mercedes. Conform propriilor declarații, compania a fost primul producător din lume care a primit aprobarea de la Autoritatea Federală de Transport Auto la sfârșitul anului 2021 pentru un sistem la nivel. Cu toate acestea, conform reglementărilor, Drive Pilot pentru Mercedes EQS și S-Class funcționează doar pe autostrăzi cu viteze de până la 60 de kilometri pe oră, adică în principiu numai în ambuteiaje. Dar acum grupul de lucru al ONU a adoptat o lucrare care ar permite o astfel de conducere automată pe autostradă cu până la 130 km/h.
Creșterea limitei de viteză a computerului la 130 km/h este singura inovație. Potrivit informațiilor, proiectul va fi acum înaintat Forumului Mondial pentru Armonizarea Reglementărilor Vehiculelor pentru reuniunea acestuia de săptămâna viitoare. Dacă acest organism este de acord, noul regulament ar putea intra în vigoare în ianuarie 2023.
Potrivit Mercedes, Extra Drive Pilot cu conducere automată pentru mașina electrică EQS și omologul motor cu combustie Clasa S este disponibil la comandă în Germania de la jumătatea lunii mai. Ar putea deveni mult mai util la începutul anului viitor, dacă se realizează creșterea propusă a limitei de viteză. Pentru că chiar și pentru omologare pentru până la 60 km/h, Mercedes a trebuit să îndeplinească multe cerințe tehnice și să demonstreze funcții de siguranță. Conform proiectului GRVA, o viteză maximă mai mare necesită doar o rază minimă a senzorilor frontali de 150 de metri în loc de cei 46 de metri anteriori.
Conform informațiilor de pe site-ul web Tesla, camerele frontale cu pilot automat de astăzi, cu vizibilitatea lor de până la 250 de metri pot face și ele acest lucru, dar se pare că restul sistemului nu este încă suficient pentru aprobarea Germană.
Potrivit CEO-ului Musk la începutul lunii iunie, software-ul beta ar trebui să fie în curând gata pentru a fi prezentat autorităților europene de reglementare. Potrivit unui observator, totuși, ar fi necesare noi reglementări la nivelul UNECE pentru aprobare în Europa, care la acea vreme era disponibilă doar ca o schiță plină de omisiuni. Prin urmare, nu se aștepta ca testul FSD să înceapă în Europa înainte de sfârșitul acestui an, iar organizația nu părea să aibă nimic nou de raportat pe această temă. Așa că s-ar putea întâmpla ca șoferii germani Mercedes să li se permită să citească e-mailurile la viteza recomandată pe autostradă la începutul anului 2023, în timp ce clienții Tesla încă așteaptă începerea testului beta.