Deși mașinile electrice își pot folosi motoarele și pentru a decelera corect și chiar pentru a recupera electricitatea în acest proces, specialistul italian Brembo lucrează la dezvoltarea a ceva asemănător unui motor cu butuc de roată gata pentru producția de serie, doar pentru frânare. Un blog a putut să încerce sistemul în stadiul actual într-un Tesla Model 3 Performance și a fost foarte impresionat de el.
Când Brembo și-a prezentat conceptul Sensify în octombrie anul trecut, anunțul a fost ilustrat, printre altele, de un vechi Tesla Model S în folie colorată cu acest nume. Peste doi ani, sistemul ar trebui să fie găsit în primele mașini electrice.
În orice caz, pentru o demonstrație a Sensify la sfârșitul lunii iulie, compania a ales un Tesla Model 3 după cum relatează AutoMK – în versiunea de performanță cu modul track în care poți dezactiva asistenții digitali de siguranță. Acesta ar trebui să fie unul dintre avantajele sistemului Brembo: nu aveți nevoie de niciun ABS suplimentar sau distribuție electronică a forței de frânare deoarece aceste funcții sunt deja integrate. Acest lucru este ajutat de faptul că decelerația poate fi controlată individual la fiecare roată, la fel cum motoarele butucului roții antrenează roțile individual.
Pentru acest control mai fin, Brembo folosește patru etriere acționate electric de jur împrejur în loc de un sistem hidraulic central. În acest caz, pedala de frână devine un controler electronic pur. În această configurație, doar o sursă de alimentare suplimentară ar trebui să servească drept rezervă. Alternativ, conform raportului AutoMK, există o soluție hibridă. Spatele este apoi frânat electromecanic și partea față hidraulic.
Prin urmare, mașinilor electrice sport ar trebui să li se ofere configurația hibridă pe care Brembo a ales-o și pentru testul cu Tesla de performanță. Potrivit raportului, Modelul 3 se descurcă bine și cu propriul ABS atunci când frânele sunt apăsate în mijlocul unei curbe. Cu sistemul Sensify, însă, mașina nici nu a fost deranjată când testerii au smucit volanul înainte și înapoi. La a treia manevră, direcția stânga-dreapta în timpul frânării de la viteză mare, noul sistem Brembo a fost și el mai bun pentru ei.
Pe lângă mai multă siguranță și mai puțină complexitate hidraulică, sistemul ar trebui să ofere și avantaje de eficiență: uzură redusă prin frânare mai direcționată și faptul că plăcuțele de frână sunt ținute electromecanic complet departe de disc înseamnă o uzură mai mică, potrivit Brembo. În plus, etrierele electromecanice ar trebui să reziste toată viața mașinii.