De la începutul lunii iulie 2021 până la mijlocul lui mai 2022, au avut loc 273 de accidente în SUA care au implicat un Tesla cu funcții de pilot automat active. NHTSA a raportat miercuri și au fost primele date de acest fel de la un organism independent. Nicio altă marcă nu a avut atâtea accidente cu sistemele de asistență, însă NHTSA însăși a subliniat că datele nu permit comparații, deși fără a menționa numele Tesla. La scurt timp după aceea, însă, aceasta a fost preluată de Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB), ale cărui sarcini se suprapun cu cele ale NHTSA.
La prima vedere, datele NHTSA par să arate un risc crescut atunci când se conduce cu Autopilot Cele 273 de accidente Tesla într-o perioadă de zece luni și jumătate au fost de peste trei ori mai mari decât Honda, a doua marcă în topul clasamentului. Subaru a raportat încă zece accidente
În plus, potrivit NHTSA, unii producători sunt conștienți de accidentele care le-au implicat mașinile mai devreme, deoarece sistemele de telemetrie îi informează despre acestea. Alții, în schimb, au aflat despre asta doar cu întârziere, prin feedback-ul clienților. În iunie anul trecut, autoritatea și-a introdus obligația de a raporta accidentele în care un sistem de asistență a fost activat cu până la 30 de secunde înainte
Pe lângă mai multe vehicule și un kilometraj mai mare, acesta ar putea fi unul dintre punctele care au falsificat rezultatul primei statistici în dezavantajul lui Tesla. Cu toate acestea, NHTSA nu a menționat în mod explicit marca în acest context.
Producătorii nu ar trebui să fie penalizați pentru colectarea de date solide de securitate. Este nevoie de date care să arate cu adevărat unde sunt necesare îmbunătățiri. Primul accident mortal în 2016 a implicat o mașină Tesla model S pe pilot automat ciocnind un camion care traversa drumul